Weekblad Elsevier weer volledig in Nederlandse handen

Gepubliceerd op 8 januari 2016 om 17:44

Weekblad Elsevier komt weer in Nederlandse handen. De Amsterdamse uitgever New Skool Media neemt het blad over van RELX, het Britse moederbedrijf van Reed Business Nederland. Wel moet het blad binnen nu en vier jaar een nieuwe naam krijgen.

mediabox1-45.jpgNaast het blad neemt New Skool Media ook andere titels en internetsites over, zoals BeleggersBelangen en Beurs.nl. Reed Business Nederland behoudt wel een minderheidsbelang van 33 procent in de activiteiten.

Merk

"Wij geloven niet alleen in het weekblad Elsevier maar ook in het merk", zegt directeur Rob Koghee van New Skool Media. "Je doet met zo'n merk veel meer, online, maar ook bijvoorbeeld evenementen, producten of apps."

De nieuwe eigenaar is die merknaam dus wel over vier jaar kwijt. "Dat klopt, maar wij denken dat we daarmee tijd genoeg hebben om iets nieuws te bouwen", zegt Koghee.

Papieren media

Ondanks dalende oplagecijfers gelooft Koghee nog steeds in papieren media. "Het zal nooit zo zijn dat de consument alles alleen nog maar online tot zich neemt. Een fysiek tijdschrift hoort bij het palet dat de consument tot zijn beschikking heeft: televisie, radio, apps, websites en papier. Het één kan niet bestaan zonder het ander."

New Skool Media ontstond in 2014 als de voortzetting van een pakket titels waarvan uitgever Sanoma af wilde. Inmiddels telt de Amsterdamse uitgever 23 titels zoals Fiets, Knipmode en Home & Garden.

NOS/ © ANP

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.