50.000 Rabobank-medewerkers krijgen les in sociale media

Gepubliceerd op 22 maart 2016 om 08:39

Ruim 50.000 medewerkers van de Rabobank krijgen les in het gebruik van Twitter, LinkedIn, Facebook en andere sociale media.

mediabox-145.jpg

Volgens de bank moeten medewerkers meer online gaan netwerken nu er steeds meer kantoren verdwijnen.

Dat bevestigt de bank naar aanleiding van berichtgeving van het FD.

"Nu niet meer in elke dorpskern een bankkantoor staat, maken we duidelijk dat medewerkers hun netwerkrol ook digitaal kunnen spelen", zegt projectleider Boy Sleddering. De bank noemt het project Het Nieuwe Dichtbij.

Nieuwe klandizie

Het afgelopen jaar zijn de eerste medewerkers opgeleid als proef. Dit jaar is begonnen met het opleiden van ruim 50.000 medewerkers. 

Eerder maakte de bank een instructievideo voor de medewerkers.  "Delen, daar gaat het om. Gedeelde interesse kan leiden tot nieuwe klandizie."

De bank is bezig met een grote reorganisatie. Er verdwijnen 9.000 banen bij de bank. Eerder werden al 10.000 banen geschrapt.

De helft van de filialen van de bank wordt gesloten.

http://nos.nl/nieuws/economie/ Foto: ANP

 

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.