Hoe deze Nederlandse ondernemer de wereld verovert met deurstrips

Gepubliceerd op 10 april 2016 om 10:53

Het begon voor Rob Marcus op een zolderkamertje, inmiddels verkoopt zijn bedrijf Arte Viva in 65 landen deurveiligheidsstrips. Nu wil hij voet aan de grond krijgen in Chili.

 

4kidsdoor-470x340-2.jpg

Arte Viva zo heet het bedrijf dat Rob Marcus zestien jaar geleden op zijn zolderkamer is begonnen. De naam betekent ‘kunstig leven’. “Ik heb in die periode veel op de kinderen gepast, maar die zijn nu het huis uit waardoor mijn vrouw en ik ons meer kunnen richten op de zaken.”

Pas toen Marcus en zijn vrouw naast levenspartners ook zakenpartners werden ging het echt heel snel met de onderneming. “We vullen elkaar gewoon perfect aan, ook op het gebied van zaken.”

Dat blijkt uit de omzet, die vorig jaar met bijna 14 procent steeg. De start van dit jaar was veelbelovend, met een ruime verdubbeling van de inkomsten in januari in vergelijking met een jaar eerder.

Idee van groep uitvinders

Het was een moeizame weg van de zolderkamer naar een veiligheidsstripimperium. “We hadden geluk met een goede start. Desondanks waren de businessplannen veel te positief en duurde het altijd langer om mijn doelen te bereiken dan gepland.”

Marcus heeft na zijn studie veel gereisd en voor diverse internationale bedrijven gewerkt. “Ik heb het idee voor de deurstrips gekregen van een groep uitvinders en besloot dat met Arte Viva te gaan exploiteren. Maar ik merkte al snel dat de Nederlandse markt simpelweg te klein was.”

Kindervingers gered

Het product van Arte Viva is vrij simpel: plastic strips die je over de scharnierkant van een deurlijst plakt. Voor ongeveer 16 euro voorkom je zo dat kinderen hun vingers tussen de deur krijgen.

Lees het hele artikel op: http://www.z24.nl/ondernemen/arte-viva-rob-marcus-deurstrips-chili-630017

http://www.z24.nl/  Door: de finaciele redactie/Alexander Hendriks Foto: ANP

 

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.