2000 meldingen voor claim over veel te volle treinen

Gepubliceerd op 1 december 2015 om 13:42

Al tweeduizend gedupeerde treinreizigers hebben zich binnen een dag gemeld bij Consumentenclaim. Ze willen een schadevergoeding voor de last die ze hebben van de overvolle treinen.

Wouter-van-Lent-volle-trein-NS-_0-1.jpgHet aantal klachten hierover neemt de laatste tijd enorm toe, en de verwachting is dat het nog een stuk erger gaat worden. Vanaf volgende maand gaat de NS oude treinstellen uit de roulatie halen, zonder dat er nieuwe treinen voor in de plaats komen.

'Inspanningsverplichting voor zitplaats'
Daardoor denkt de organisatie een kans te maken bij een rechter. Overmacht van een incidenteel te drukke trein kan gebeuren, maar het schrappen van treinstellen staat  haaks op de inspanningsverplichting die de NS heeft om alle reizigers een zitplaats aan te bieden, zegt het bedrijf.

Begin deze maand concludeerde RTL Nieuws op basis van duizenden klachten en tientallen ingezonden filmpjes dat de overvolle treinen een enorm probleem vormen. Vanmorgen maakte Consumentenclaim bekend bezig te zijn met een massaclaim.

RTL News/ © ANP

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.