Irritatie over radioreclame: Ster adviseert minder Tom de Ridder

Gepubliceerd op 7 januari 2016 om 13:47

NPO Radio 1 luisteraars ergeren zich groen en geel aan de reclamespotjes met Tom de Ridder

864x486-49.jpg

Alle negatieve reacties hebben ertoe geleid dat de Ster heeft besloten met MKB Brandstof in gesprek te gaan om de frequentie van de spotjes te verlagen.

Want de hoge frequentie waarmee de reclame wordt uitgezonden is de grootste ergernis van de luisteraars. Voor sommigen is dit zelfs een reden om weg te zappen of de radio uit te zetten.

Hoewel de Ster vrij is om zelf afspraken te maken met adverteerders, kunnen zij alleen advies geven en verder weinig doen aan de veel besproken reclame. "De inhoud en frequentie wordt bepaald door de adverteerders zelf." Zegt communicatie director Sabine van Aken van de Ster in het NOS Radio 1 Journaal. "We hebben in dit geval wel geadviseerd de frequentie naar beneden te halen."

Kritiek

Ondanks alle negatieve reacties is MKB Brandstof niet van plan de spot van de radio af te halen. "Waarom zou dat moeten? Tom de Ridder heeft nog genoeg te vertellen", zegt Jochem Paarlberg van het bedrijf dat er achter zit. "De frequentie zouden we naar beneden kunnen halen op het moment dat iedereen weer weet wat Tom te melden heeft."

NOS.nl/ © Reuters

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.