Bakker Dordrecht helpt bellende klanten niet

Gepubliceerd op 16 januari 2016 om 14:54

De maat is vol voor medewerkers van banketbakkerij Brokking in Dordrecht. Na de zoveelste klant die tijdens het betalen of afhalen van een bestelling stond te bellen of te whatsappen, namen ze bij de bakker een drastische maatregel.

BakkerDordrechthelptbellendeklantenniet-1.jpgWie met zijn telefoon in de weer is als hij aan de beurt is, wordt voortaan overgeslagen.

Volgens personeel gebeurt het regelmatig dat klanten druk aan het bellen of appen zijn en ondertussen met handgebaren duidelijk proberen te maken wat ze willen hebben. Dat is bij de bakker nu verleden tijd. „Er zijn maar twee of drie mensen geweest die de regel ongepast vonden, anderen snappen het volkomen”, vertelt een medewerker.

POSITIEVE REACTIES
Klanten van de banketbakkerij, die landelijk bekendstaat om het hazelnootgebak, geven de bakker groot gelijk. „Ik erger me daar ook ontzettend aan”, vertelt Jori Neels uit Dordrecht aan het AD. „Dat doe je toch niet?” De vrouw had net gebak gekocht en haar oog viel op briefjes bij de toonbank. Daarop staat heel duidelijk: wie in deze zaak belt of appt als hij aan de beurt is, wordt niet geholpen. Zo hopen de medewerkers klanten te wijzen op het ‘onbeleefde’ gedrag.

Zoë Boven/ metronieuws.nl / nieuws / Foto: Colourbox

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.