Gulle Fouad betaalt voor zijn gehandicapte klant

Gepubliceerd op 9 februari 2016 om 16:11

Fouad El Fakrouni (25), assistent-bedrijfsleider van de Lidl in Rotterdam-Schiebroek, betaalde uit eigen zak de boodschappen van een gehandicapte klant aan de kassa.

media_xll_3587676-1.jpgFouad zat zaterdagavond bij de Lidl aan de Teldersweg een uur voor sluitingstijd achter de kassa toen een enthousiaste twintiger in een rolstoel met zijn pinpas wilde afrekenen. Zijn saldo bleek ontoereikend, maar de jongeman gaf niet op.

Van de drie artikelen die hij moest betalen, legde hij er een weg, in de hoop nu wel groen licht te krijgen van de betaalautomaat. Maar die was onverbiddelijk, ook toen de jongen nog maar één artikel probeerde af te rekenen.

Toen het erop leek dat de klant de winkel met lege handen moest verlaten, trok El Fakrouni zijn eigen pinpas en betaalde hij de blikjes en chips.

Doorzettingsvermogen
Het enthousiasme en het doorzettingsvermogen van de gehandicapte jongeman troffen de kassamedewerker diep. ,,Deze jongen is een vaste klant. Ik zag dat hij zijn boodschappen erg graag wilde hebben. Nadenken over hoeveel geld ik kwijt zou zijn, deed ik niet. Ik betaalde gewoon. Het ging maar om een paar euro." De klant gaf El Fakrouni na zijn actie een hand en glimlach en vertrok dankbaar naar buiten.

Dat klanten bij de kassa niet kunnen afrekenen komt vaker voor bij de Lidl. In zulke gevallen wordt het bonnetje 'geparkeerd' en het boodschappenkarretje apart gezet totdat klanten de rekening alsnog kunnen voldoen. Dat een medewerker zelf zijn pas trekt, is voor rayonmanager Herco Beukelaar een unieke situatie. ,,Wat Fouad deed, is nobel. We zullen hem daarvoor in het zonnetje zetten."

Bron: AD.nl/ Door: Gerrit van Loon Foto/  © AD/Jan de Groen/ Lees meer op  http://www.ad.nl

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.