Wacht even, komt de V&D terug?

Gepubliceerd op 25 mei 2016 om 10:53

Hebben we net allen afscheid genomen van het oer-Hollandse warenhuis, kan het zomaar zijn dat de V&D gewoon weer terug gaan zien.

Naamloos-909.pngMaar mogelijk dan wel een andere vorm. De Hilversumse media- en marketingondernemer Richard Otto wil namelijk de merknaam V&D kopen, schrijft De Gooi- en Eemlander.

De 40-jarige Otto heeft bij de curator van het failliete warenhuis een aanvraag ingediend om de naam Vroom & Dreesmann in bezit te krijgen. Otto lanceerde in 2014 omroepplatform Spreekbuis.nl en ziet nu kansen om het 129 jaar oude merk als licentiehouder in te gaan zetten. 

ONDERGOED EN DEKBEDDEN

„Ik zie pop up-stores voor me. Een grote partij ondergoed of dekbedden die daar onder de naam V&D verkocht worden. Of V&D Schoolcampus popup-stores. Een website met dagaanbiedingen is een mogelijkheid. Het is een merk dat bijna iedere Nederlander kent. En uit onderzoek blijkt dat de helft van de Nederlanders in 2015 nog iets kocht bij V&D”, aldus Otto tegen de krant.

Hij is echter niet de enige die graag de merknaam wil kopen. „De curator is nog met een aantal partijen in gesprek. Levert dat niets op, dan kom ik in beeld. Het gaat om heel veel geld”, legt hij uit. Hij wil niet zeggen om hoeveel het precies gaat. „Ik ga geen miljoenen bieden. Maar voor een paar duizend euro lukt het ook niet.”

Door Redactie Metro: Puck Roest Foto: ANP/Metro

 

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.