ACM ziet weinig problemen bij betaalde infonummers

Gepubliceerd op 4 november 2016 om 15:54

Bedrijven achter betaalde informatienummers houden zich over het algemeen goed aan de regels.

Naamloos2-902.png

Dat stelt toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) vrijdag.

Houders van een betaald informatienummer geven vaak de juiste informatie over tarieven, terwijl hun dienstverlening goed bereikbaar is en het informatienummer gebruikt wordt voor het doel waarvoor het nummer is bestemd.

Dat blijkt volgens ACM uit een steekproef onder twaalfhonderd bedrijven met een 0900-, 0906- of 0909-nummer of viercijferige nummers die beginnen met 18.

ACM trof bij een tiental bedrijven een overtreding aan. In bijna alle gevallen pasten de bedrijven die in overtreding waren, hun gedrag aan na een waarschuwing. De rest moet rekenen op een vervolgonderzoek.

Door de Redactie  NU/ANP: Foto: ANP

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.