Eigenaren Note 7 boos over schade-afhandeling door Samsung

Gepubliceerd op 20 oktober 2016 om 14:41

Samsung is niet bereid om schade die is ontstaan nadat een Galaxy Note 7 in brand is gevlogen, te vergoeden. Dat zeggen drie Amerikaanse eigenaren tegen The Guardian.

Naamloos-3746.png

Een van hen, Wesley Hartzog, had zijn Note 7 aangesloten op een lader in de garage, waar het vuur ontstond. Hartzog zegt dat zijn huis door de brand onbewoonbaar is.

Volgens The Guardian hebben onderzoekers nog niet met zekerheid kunnen vaststellen dat de Note 7 de oorzaak is van de brand, maar Hartzog, die werkt als brandweerman, denkt dit wel het geval is.

Onbewoonbaar

Niet alleen een motor, auto en fietsen zijn door de brand beschadigd, dat geldt ook voor de boiler en de elektrische bedrading. 

Samsung-medewerkers zouden hem in eerste instantie hebben beloofd te zorgen voor een hotel en maaltijden. Maar vervolgens belde de verzekeringstak van Samsung met de melding dat dit niet zou gaan gebeuren. Een maand na de brand is Hartzog naar eigen zeggen nog steeds met Samsung in gesprek.

Nachtkastje

John Barwick werd naar eigen zeggen wakker van een sissend geluid: de telefoon van zijn vrouw stond in brand. Het nachtkastje raakte beschadigd en de slaapkamer zat onder de chemicaliën. Barwick schat de schade op zo’n 9000 dollar.

Hij heeft diverse keren contact gezocht met Samsung en kreeg uiteindelijk van de verzekeringstak te horen dat er niets zou worden vergoed. Samsung was alleen bereid om de telefoon op te halen en te onderzoeken. De derde eigenaar van een Note 7, Shawn Minter, heeft soortgelijke ervaring.

Waarom Samsung zo met de klachten omgaat wordt niet duidelijk uit het verhaal. In het artikel staat geen reactie van het bedrijf. De NOS heeft Samsung om commentaar gevraagd, maar nog geen antwoord ontvangen.

Door de Redactie NOS: Foto: AFP

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.