'Maatregelen NS tegen volle treinen schieten tekort'

Gepubliceerd op 5 februari 2016 om 13:51

Zit jij nog steeds elke dag in een overvolle trein naar school of je werk? Dat kan kloppen. Bijna 70 procent van de treinreizigers heeft namelijk niets gemerkt van de extra maatregelen die de NS eind 2015 trof om overvolle treinen tegen te gaan. Dat zegt ConsumentenClaim vrijdag op basis van een enquête.

58891131d8fd79f76a8f978c5159647a-1454657295-1.jpgVan de 2228 respondenten vindt 13 procent zelfs dat de situatie sinds de maatregelen slechter is geworden. Slecht 17 procent van de reizigers ziet een verbetering. NS wilde het probleem van overvolle treinen onder andere oplossen door de reizigers beter te informeren. Van de respondenten vindt 83 procent echter dat de informatievoorziening nog steeds onvoldoende is.

STAAN
Bijna 40 procent van de reizigers moet de hele reis staan. Ruim de helft heeft een groot deel van de rit geen zitplaats en slechts 7 procent kan wel altijd zitten. Bovendien vinden reizigers die regelmatig moeten staan dat er te weinig steunpunten zijn waar zij zich aan kunnen vasthouden. Als rapportcijfer geven de deelnemers NS een 4,7.

De NS zegt in maart, zoals is afgesproken met de staatssecretaris, met de eerste resultaten naar buiten komen. ,,Omdat dat een eerste moment is om iets te kunnen zeggen over het effect van de maatregelen'', stelt een woordvoerder. ,,Deze maand worden sommige eersteklasgedeelten in de Sprinters omgebouwd naar de tweede klas. We zijn daarnaast in overleg met provincies om op drukke trajecten ook bussen in te zetten. Hiervoor is een ontheffing nodig. Andere maatregelen om drukke treinen tegen te gaan volgen later.''

Bron: Metronieuws.nl/ © ANP

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.