GVB: Gezonde competitie tussen steden

Gepubliceerd op 2 maart 2016 om 09:06

Niemand koestert de competitie tussen Amsterdam en Rotterdam zo zeer als de Amsterdammers en de Rotterdammers zelf.

8661f685e9fa8154ae26a2ec4aef1a34-1456827687-1.jpgOf we nu onze krachten meten in de ArenA of De Kuip, of het nu gaat om innovatie, leefbaarheid of reizigerstevredenheid. We koesteren allebei een gezonde drang om het beter te doen dan de ander. Bij ieder vergelijkend onderzoek dat voorbijkomt, gluur ik toch weer even hoe ze het daar in Rotjeknor hebben gedaan. En dat geldt andersom ongetwijfeld ook.

Maar net zoals onze burgemeesters het uitstekend met elkaar kunnen vinden (die van ons gunt die van hun zelfs een deel van de toeristen die zo belangrijk voor onze stad zijn), zo goed gaan wij ook door een deur met onze collega’s van RET. Regelmatig wisselen we kennis en ervaringen uit.

Toegegeven: ze doen het goed daar in Rotterdam. Dat blijkt ook uit de resultaten van de jaarlijkse Klantbarometer waar ze steevast bovenaan staan. Maar ja. Andere stad, andere uitdagingen hè... Ook dit jaar kijken we reikhalzend – en enigszins gespannen - uit naar 17 maart, want dan worden de resultaten van de Klantbarometer weer bekendgemaakt. 

Wij hebben bij GVB echt de ambitie om de beste stadsvervoerder van Nederland te worden. Daarom zetten we structureel in op het verbeteren van de reisbeleving. Zo zijn er op dit moment twee proeven gaande bij de tram waarvan we het effect willen meten. Tram 2 voert tijdelijk een opendeurenbeleid (en nee, die is NIET gestoeld op het Rotterdamse model) en aan boord van tram 5 lopen mobiele gastheren en -vrouwen. We zijn benieuwd wat beide proeven ons opleveren aan inzichten en informatie. Niet alleen op het gebied van reizigerstevredenheid en doorstroming, maar ook ten aanzien van veiligheid, zwartrijden en inkomsten. 

Wordt vervolgd.

Bron: http://www.metronieuws.nl/ door Inge Vermeulen Foto: GVB

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.