Bieroorlog Heineken en Jumbo lijkt voorbij

Gepubliceerd op 6 juli 2016 om 14:49

Bierbrouwer Heineken gaat schuiven in de productie om zo tegemoet te komen aan de toegenomen vraag van supermarktketen Jumbo. Daarmee lijkt de ergste kou uit de lucht tussen de twee grote spelers.

Door de ruzie kon Jumbo een tijd louter dozen bier verkopen

Jumbo plaatste deze week een grote advertentie waarin werd gesuggereerd dat Heineken bewust niet genoeg leverde aan Jumbo. De bierbrouwer zou niet blij zijn met de te lage prijs voor de groene kratjes bier.

Na gesprekken komt Heineken nu over de brug met een miljoen kratten bier in de komende weken. Aanvankelijk zei Heineken de extra levering, die gelijk staat aan drie weken non-stop productie, niet voor elkaar te kunnen krijgen. Nu is dat wel mogelijk, bevestigt een woordvoerder tegenover RTL Z.

Hij zegt dat Heineken weken heeft gepuzzeld om de capaciteit te vergroten. ,,Door te schuiven in de productie en onze mensen meer te laten overwerken, is dat gelukt." Volgens de woordvoerder heeft Heineken Jumbo altijd op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen.

Vermoeden
Heineken zal bepaalde producten, zoals alcoholvrij bier en bier voor de export, tijdelijk minder produceren om ruimte te maken voor de grote dorst van Jumbo. De groothandel krijgt daarnaast tijdelijk dozen bier, in plaats van kratten.

Daardoor ziet Jumbo waarschijnlijk af van een kort geding. Een woordvoerster van de supermarktketen laat weten dat Jumbo nog altijd niet gelooft dat Heineken de vraag niet aankon. ,,Wij blijven vermoeden dat er iets anders aan de hand is. Maar we zijn blij dat we in ieder geval weer een normale hoeveelheid geleverd krijgen."

Door Redactie AD Foto: ANP

 

(Ruim een op de tien niet-moslims in Nederland vindt dat het Suikerfeest een nationale feestdag moet worden.

Stelling van de dag: De moslimgemeenschap vindt dat het Suikerfeest een nationale feestdag moet moet worden. Wat vindt u / jij  https://poll.fbapp.io/dudxlk )

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.